Cadourile in afaceri

Cadourile în afaceri – Partea V: Asia

A face un cadou reușit în lumea afacerilor implică o foarte bună cunoaştere a partenerilor de afaceri, a culturii şi tradiţiilor din țările lor, bun gust, măsură și inspirație. În timp ce un cadou bine ales poate consolida cooperarea și îmbunătăți reputația, un cadou neispirat poate sugera lipsa de angajament în relațiile de afaceri și strica imaginea ori chiar colaborarea. În cea mai mare parte a continentului, schimbul de cadouri este practicat prin tradiție, având o însemnătate aparte. Fiind vorba despre o zonă unde se află unele dintre cele mai bogate economii din lume, standardele în materie de cadouri sunt ridicate. Calitatea cadourilor, aspectul ambalajelor trebuie să fie de înalt nivel. În același timp, ritualul oferirii cadourilor este deosebit de important în Asia, indiferent că vorbim despre țările arabe sau Asia de Est. 
Read more
Cadourile în afaceri – Partea IV: Rusia și Țările Baltice

A face un cadou reușit în lumea afacerilor implică o foarte bună cunoaştere a partenerilor de afaceri, a culturii şi tradiţiilor din țările lor, bun gust, măsură și inspirație. În timp ce un cadou bine ales poate consolida cooperarea și îmbunătăți reputația, un cadou neispirat poate sugera lipsa de angajament în relațiile de afaceri și strica imaginea ori chiar colaborarea. Istoria imperialistă a Rusiei influențează cultura schimbului de cadouri în lumea afacerilor. Astfel, cadourile destinate rușilor trebuie să fie în acord cu măreția, grandoarea, maiestuozitatea Rusiei istorice. Dar și rușii rezervă, la rândul lor, bugete generoase pentru cadourile oferite.
Read more
Cadourile în afaceri – Partea III: America de Nord și America Latină

A face un cadou reușit în lumea afacerilor implică o foarte bună cunoaştere a partenerilor de afaceri, a culturii şi tradiţiilor din țările lor, bun gust, măsură și inspirație. În timp ce un cadou bine ales poate consolida cooperarea și îmbunătăți reputația, un cadou neispirat poate sugera lipsa de angajament în relațiile de afaceri și strica imaginea ori chiar colaborarea. Deși America de Nord nu este caracterizată de o cultură a schimbului de cadouri în afaceri, având în vedere că acest continent nu are o istorie atât de veche precum a bătrânului continent european, oamenii apreciază tot ce are legătură cu istoria și tradițiile. Orice iese din mâinile unui meșteșugar stârnește admirația. De asemenea, nord-americanii prețuiesc munca manuală și eforturile celor care se îndeletnicesc cu ea.
Read more
Cadourile în afaceri – Partea II: Europa Centrală și de Sud-Est

A face un cadou reușit în lumea afacerilor implică o foarte bună cunoaştere a partenerilor de afaceri, a culturii şi tradiţiilor din țările lor, bun gust, măsură și inspirație. În timp ce un cadou bine ales poate consolida cooperarea și îmbunătăți reputația, un cadou neispirat poate sugera lipsa de angajament în relațiile de afaceri și strica imaginea ori chiar colaborarea. Având în vedere politicile anticorupție aspre din majoritatea țărilor din Europa Centrală și de Sud-Est, cadourile de afaceri în această parte a continentului au o singură regulă de aur: să aibă valoare moderată. Cele mai uzitate sunt accesoriile de birou și suvenirurile. Dar să vedem câteva particularități pentru acele țări din zonă cu care companiile românești au cele mai multe relații de afaceri.
Read more
Cadourile în afaceri – Partea I: Europa Occidentală

A face un cadou reușit în lumea afacerilor implică o foarte bună cunoaştere a partenerilor de afaceri, a culturii şi tradiţiilor din țările lor, bun gust, măsură și inspirație. În timp ce un cadou bine ales poate consolida cooperarea și îmbunătăți reputația, un cadou neispirat poate sugera lipsa de angajament în relațiile de afaceri și strica imaginea ori chiar colaborarea. Țările occidentale nu obișnuiesc schimbul de cadouri în lumea afacerilor. Totuși acest lucru se practică uneori, atunci când se sărbătorește semnarea unui contract important sau reușita unor negocieri. Oamenii de afaceri occidentali preferă micile atenții, de valoare moderată, de proveniență locală și de bună calitate.  Să vedem, pe rând, cultura schimbului de cadouri în afaceri în țările occidentale cu care companiile românești au cele mai multe legături.
Read more